זה חלק נוסף מהבלוג של קואליקס, רק עוזר לכם להבין טוב יותר.
Geo‑Pages: מתי כדאי?
תחשבו שאתם יושבים איתי לקפה. אתם עם קאפוצ’ינו, אני שותה שחור בלי סוכר (כי ממרץ אותי בדיוק ל־3.5 דקות). ואז אתם שואלים,
”תגיד שמול, שווה לעשות דפים לפי ערים? כלומר, פתח־תקווה, רמת־גן, נתניה – אפילו אם אין לי סניפים בכל מקום?”
אז לפני שאני עונה, אני נאנח, לוקח שלוק, ובמקום לירות תשובה כמו ”תלוי”, אני אומר – ”יאללה, בוא נצלול ביחד. בלי שטויות, בלי קלישאות”.
קודם כול – מה זה Geo Pages?
דפי GEO (קיצור של גיאוגרפיים) הם פשוט דפים באתר שאתם יוצרים במיוחד עבור אזורים או ערים שונים. למשל, עורך דין שיש לו דף ייעודי ל”עורך דין בחיפה”,
ועוד אחד ל”עורך דין בתל אביב”. נשמע חכם, לא?
זה כן… כשזה עשוי נכון.
אבל מתי זה באמת עובד?
הנה האמת, כמו שהיא נראית מהשטח ולא ממצגת של משרד מיתוג:
- אם יש לכם נוכחות אמיתית בעיר (משרד, שליח קבוע, שירותים ייחודיים לתושבי המקום) – הדף הגאוגרפי יכול ממש לעזור.
- אם אתם סתם יוצרים דף “גנרי” לכל עיר – גוגל עולה על זה מהר יותר ממה שאתם מספיקים להטעין את Yoast.
- אם יש לכם סבלנות ליצירת תוכן ייחודי, עם התאמה מקומית אמיתית – כלומר לא רק “שירות בבאר שבע” אלא גם הבנה של הקהל בבאר שבע – זה יכול לטוס.
ומה עם עמודים מופסלים (“פח-פח”)?
יש מצב שנתקלתם באתרים עם 600 דפים שונים שפשוט החליפו שם עיר… ופה מתחיל הבלאגן.
לפעמים זה עובד זמנית, כמו לקפל זוג תשעיות בפוקר – נראה הגיוני רגעית, אבל הלונג-ראן יחכה לכם מעבר לפינה.
וזה לא רק עניין של דפים – גם של כוונה
גוגל היום (ומתישהו גם אתמול) לא טיפש. הוא מסתכל על כוונה – למה אתם יוצרים מלא דפי ערים? האם יש ערך אמיתי?
האם הערכים האלה שונים אחד מהשני באופן אמיתי?
אם כל הדפים נשמעים כמו “אנחנו הכי טובים בכל מקום” – גוגל, והמשתמש, יגידו: תודה רבה, הבא בתור.
תובנה קטנה מהשטח
אחד האתרים הראשונים שקידמתי באמת ברצינות היה של חשמלאי. ניסינו לעשות עמודים לכל עיר. הצליח בקטנה –
עד ששמנו קצת תמונות מהעבודות בכל עיר (בלי פוזות), הוספנו שאלות נפוצות של תושבי המקום, וקישרנו לעסקים מקומיים.
הדפים התחילו לטפס כמו דחיפה עם אייס על דלפק של פוקר בלי בלופים.
אז מתי באמת כדאי לעשות Geo Pages?
- אם אתם באמת מציעים שירות באותה עיר (פיזית או לוגיסטית) – לכו על זה.
- אם אתם יכולים לספק תוכן מקומי בעל ערך – שווה לשקול.
- אם יש לכם זמן להשקיע, בלי להעתיק־הדבק – עוד יותר טוב.
- אם אתם מרגישים שאתם עושים את זה רק בשביל “לעבוד על גוגל” – אל.
טיפ קטן להיום
לפני שאתם יוצרים דף City X – תשאלו את עצמכם שאלה פשוטה:
“האם מישהו מהעיר הזו יקבל פה משהו שלא רלוונטי לכל השאר?”
אם כן – יש סיכוי טוב שזה דף שעובד. אם לא – תחסכו את הזמן והסרברים.
כל דף שאתם יוצרים אמור לעמוד גם בלי התחפושת של ה־Keyword. בדיוק כמו בפוקר – קלף חזק גם בלי בלינג.
אז בואו נסכם כמו אנשים עם קפה ביד ולינקדאין פתוח בלשונית שנייה: Geo Pages הם לא קיצורי דרך קסומים, אלא פשוט עוד כלי בארגז. כשמשתמשים בהם נכון – עם תוכן אמיתי, חיבור אמיתי למקום והיגיון – הם יפים כמו יד של נאגטס אחרי דיאטה. אבל כשעושים “העתק-הדבק” ומקווים לטוב? זה הופך לעסק שנשמע חלול יותר ממשרד בלי WiFi. SEO יכול להיות טריקי, כן – במיוחד אם מסתובבים יותר מדי בקבוצות פייסבוק של מקדמים עם שמות כמו “אבירי ה-CTR” – אבל בסוף, עם קצת שכל, הרבה אכפתיות, ואפס טריקים מטופשים, גם אתם תבינו איך גוגל חושב. וברוך השם, לא צריך להיות מדען טילים. רק לא לשעמם, לא להעמיד פנים – ולזכור שגם גוגל, שועל ותיק שכמותו, יודע להבדיל בין אותנטיות לפוזה. יאללה, תנו לעיר שלכם את המקום שמגיע לה – והמשיך הלאה בלי עשרים עותקים על אותו שטנץ. ביי לעכשיו, עם קריצה של מישהו שראה כבר כמה SERPים בחייו.