זה חלק נוסף מהבלוג של קואליקס, רק עוזר לכם להבין טוב יותר.
Mobile Local Pack: גורמי דירוג
ישבת פעם בבית קפה, הזמנת אספרסו (או תה אם אתה בקטע הבריא), ופתאום אחד החבר’ה שואל: “תגיד, איך זה שכשאני מחפש ‘מספרה בחולון’, יוצאת תמיד אותה אחת בשלושה המקומות הראשונים?”
אז לא, זאת לא קונספירציה. ולא, אין לה דוד בגוגל. זה נקרא Mobile Local Pack — השלישייה הפותחת בגוגל המקומי. היום אני רוצה לשבת איתכם, קפה מול מחשב (או גלידה מול טאבלט), ולעשות קצת סדר.
רגע, מה זה בכלל ה־Mobile Local Pack?
אם חיפשתם פעם משהו בגוגל מהסלולרי (מסעדה, רופא שיניים, שווארמה פתוחה בשבת), וראיתם שלושה עסקים עם מפה קטנה וכתובת — זה זה. השלישייה העליונה שמתלבשת כמו ג’קט צמוד על תוצאות חיפוש מקומיות.
עכשיו מגיע הקטע המעניין: איך לעזאזל מגיעים לשם?
שלושת הג’וקריות של ה־Local Pack
כמו בפוקר, יש לך שלושה קלפים שמשחקים תפקיד מרכזי. לא מבטיח לך פול האוס, אבל משפרים את הסיכוי להיות במשחק.
1. קרבה גיאוגרפית (Proximity)
זה יפה שאתה “מוביל בארץ בייבוא מערכות אוורור” — אבל אם הגולש מחפש עכשיו טכנאי בגבעתיים ואתה יושב בנתיבות, תנשום עמוק. גוגל כמעט תמיד תעדיף להציג למשתמש תוצאות קרובות — פיזית!
טיפ קטן: אם העסק שלך נותן שירות במספר אזורים, תן לזה ביטוי ברור באתר ובגוגל העסק שלי. לא עוזר לרמות, אבל כן עוזר לדייק.
2. רלוונטיות (Relevance)
אם אתה מרפאת שיניים ומישהו מחפש “הלבנת שיניים בראשון לציון”, אבל באתר שלך אין בכלל אזכור למושג הזה — זה כמו לשים אס בלי תמיכה. הקלף ביד, אבל אתה לא עובר את הסיבוב.
שווה לעבור על התכנים שלך (כן, גם בדף ה’אודות’) ולראות אם הם מתאימים לשאלות שהלקוחות באמת מחפשים.
3. אמינות (Prominence)
ופה גוגל נכנס לעניין של ותק, ביקורות, כתבות, אזכורים, קישורים וכמה התקשורת אוהבת אותך. בערך כמו לזכות באליפות הארץ בפוקר — לא יקרה אם שומעים עליך רק באירועים משפחתיים.
דחוף ביקורות, תעודד לקוחות לכתוב דברים אמיתיים (ולא “שירות וואו… ממליצה בחום!! 😊”). תפסיק לפחד לקבל גם ביקורת פחות מושלמת. זה נראה יותר אמיתי.
ומה עם ה־Google Business Profile?
מישהו אמר פעם: “למה אני צריך גוגל ביזנס? הרי יש לי אתר!” אז ככה – זה לא או-או. זה גם וגם. אם למשחק הפוקר של המקומיים היה לובי — זו הייתה הכניסה. בלי דף עסקי פעיל, מעודכן, עם שעות פתיחה אמיתיות ותמונות שצולמו אחרי שנת 2009 — אתה יושב מחוץ לשולחן.
ניסיון קטן של שמול מהשטח
היה לי לקוח, מאמן כושר בראשון. השקיע באתר, בבלוג, אפילו עבר סדנה (נו, לא ב־קואליקס… שם זה בגובה עיניים 😉). אבל שמה? שכח לעדכן את המיקום בגוגל ביזנס כבר שנה שלמה. בינתיים גוגל חשב שהוא עבר לרחובות. אחרי שסידרנו את זה – שלושה שבועות והוא קפץ למקום הראשון ב־Local Pack. לפעמים זה לא מדע גרעיני, רק צריך לסדר את הקלפים כמו שצריך.
משהו פרקטי לסיום
רוצה להתקדם בשלישייה המקומית? תעצור רגע ותבדוק שלושה דברים:
- האם העסק שלך רשום ומעודכן בגוגל ביזנס?
- האם אתה מציין באתר שלך את סוג השירותים… בצורה שהלקוחות באמת מבינים?
- האם אתה מבקש ביקורות מלקוחות מרוצים? (ולא מהדודה, אלא ממישהו שהיה אצלך באמת)
תתחיל שם. כמו בפוקר – לא מנצחים יד ראשונה. אבל אם אתה משחק חכם, לאט־לאט גוגל שם לב שאתה לא חובבן.
אז מה למדנו מכל זה? שקידום אורגני, במיוחד בזירה המקומית, הוא לא קסם ולא טקס שמרקידים בו את גוגל עם קטורת. זה בעיקר הבנה בסיסית של איך המערכת חושבת — ומאמינה לי, היא לא כזאת רגשנית. קרבה, רלוונטיות, אמינות. שלושת המפתחות האלה הם לא תיאוריה, הם המציאות. וברגע שקלטת את זה, כל השאר זה תחזוקה שוטפת — כמו לצחצח שיניים, אבל לעסק.
אם אתה בתחילת הדרך, אל תיבהל מכל מה שאתה קורא על SEO. נכון, זה עולם מורכב לפעמים, ומדי פעם גם קצת מתיש, אבל אם תתמקד ביסודות, תעבוד מסודר, ותזכור שלקוחות אמיתיים הם לא רק קליק בגוגל אלא בני אדם — תגיע רחוק. אפילו לשלישייה העליונה הזאת שנראית כל כך בלתי מושגת.
ולך, הקורא העקשן שהגיע עד לשורה הזו — כל הכבוד. רוב האנשים נוטשים איפשהו אחרי הפסקה על השווארמה. תזכור: קידום אתרים זה מסע, לא ספרינט. ואם תיתקע — תמיד יש חבר מקדם שענה כבר על כל שאלה, וראה כבר כל טעות. קוראים לו שמול, הוא בעיקר שותה קפה ומדי פעם גם כותב בבלוג.