זה חלק נוסף מהבלוג של קואליקס, רק עוזר לכם להבין טוב יותר.
Local SEO לעסקים קטנים
בוא נגיד שאם הייתי מקבל שקל על כל פעם שמישהו שאל אותי “איך אני מביא יותר אנשים מהאזור שלי שיכנסו לאתר?” – הייתי קונה לחדש את הכיסאות בסניף של ארומה, ההוא עם הגיבנת במושב.
הקטע עם קידום מקומי (או כמו שגוגל אוהבים לקרוא לזה – Local SEO), זה שזה נשמע מורכב, אבל ברוב המקרים פשוט שכחו לעשות את הבסיס. זה כמו לשחק פוקר עם זוג בשולחן של חובבנים – לא צריך לרמות, רק לדעת מתי להיכנס.
על מה אנחנו מדברים בכלל כשאומרים “Local SEO”?
קידום מקומי זה אומר שכשמישהו מחפש “פיצה ברחובות” או “וטרינר בנס ציונה”, העסק שלך יקפוץ לו בפרצוף. לא כשמחפשים “וטרינר הכי טוב בישראל” ולא סתם חיפוש כללי. מדובר בחיפושים עם כוונה ללכת, לקנות, או לפחות להתקרב פיזית לעסק.
העניין הוא שגוגל הבינה שהרבה חיפושים הם כאלה – עם כוונה ללכת למקום. לכן היא נותנת הרבה מקום למה שנקרא Google Business Profile (מה שפעם נקרא “גוגל לעסק שלי” ואז שינו את השם כי נמאס להם שנתבלבל).
אז מה באמת עובד ב־Local SEO? בלי בולשיט
1. תגיד לגוגל איפה אתה נמצא
תפתח פרופיל עסק בגוגל. ממלאים שם כתובת, טלפון, שעות פעילות, מוסיפים תמונות – כן, גם את התמונה של השלט בכניסה שצילמת עם הטלפון מלפני שנתיים. כל פרט קטן עוזר.
2. בצע וידוא הריגה – לוודא שזה עקבי
שם העסק, הכתובת והטלפון (מה שנקרא בעולם בשמות יפים כמו NAP – Name, Address, Phone) חייבים להופיע אחיד בכל מקום – באתר, בפייסבוק, במאגרי עסקים, ואפילו בלוחות ישנים באינטרנט שאף אחד לא טרח לעדכן מאז 2009.
3. תביא ביקורות, ולא מסבתא
ביקורות חיוביות בגוגל זה כמו קלפי בונוס. הן משפיעות גם על הדירוג וגם בעצם על קבלת ההחלטה. אנשים קוראים את זה. אבל גם ביקורות אמיתיות מבאסות עדיפות על שתיקה רועמת. שים לב – לא לבקש מהבן של השכן שיכתוב לך 12 ביקורות עם שמות מזויפים. גוגל כבר למד לזהות את זה, וגם אם לא – הלקוחות כן.
4. תתחזק את הדף שלך בגוגל
תעלה תמונות טריות מדי פעם, תעדכן שעות כשהקיץ מגיע, תענה לאנשים ששואלים שאלות. גוגל אוהב תנועה – כמו קיוסק ששמים בו חידושים ולא פשוט מזניחים אותו וצועקים “יאללה, איפה כולם?!”
תובנה קטנה מהשכונה (ולא מספרי ה”איך נהפכתי למיליארדר”)
לפני כמה חודשים פנה אליי בעל חנות נעליים בבאר יעקב. הוא היה בטוח שצריך “לקדם בפייסבוק”, וזהו. בלי אתר, בלי גוגל לעסק שלי, בלי רשומות בכלל. עשינו רק דבר אחד – פתחנו לו כרטיס עסק בגוגל, שמנו תמונות, ביקשנו מכמה לקוחות שיכתבו ביקורת תוך כדי שהם במדידה. תוך חודש – התחילו להגיע טלפונים. לא עשרות, כן? אבל הגדילה הייתה אמיתית. יותר כניסות, יותר פניות, פחות כאב ראש. וזה עסק קטן, בלי תקציב.
איך לעלות שלב? (או לפחות לא לקפל)
אם יש לך עסק קטן, אל תתעלם מהמקומי. לא צריך להשקיע עשרות אלפי שקלים על קידום כשאתה בכלל לא מופיע בגוגל עם השם שלך. תתחיל בקטן: תבדוק אם יש לך פרופיל עסק, תוודא שהוא מדויק, תוסיף עליו תוכן.
אם בא לך לצאת גדול – תבנה גם עמוד באתר שלך שמכוון לקהל המקומי. נגיד, “קוסמטיקאית בבת ים – שמרית”. זה עוזר. גוגל מזהה את זה, והלקוחות שלך עוד יותר.
ולסיום – טיפ קטן שאפשר ליישם כבר עכשיו
תשאל את עצמך שאלה אחת פשוטה: אם מישהו היה מחפש אותי עכשיו בגוגל, בלי לדעת בדיוק את השם שלי – איך הוא היה מוצא אותי?
אם אתה לא בטוח בתשובה, יש סיכוי שעוד אנשים מרגישים כמוך. תקדיש עשר דקות היום לבדוק את זה. תכתוב את השירות שלך + שם העיר בגוגל, ותראה איפה אתה. לא במקום שלך? יאללה לעבודה.
וכמו בפוקר, גם פה – מי שלא נכנס ליד, לא זוכה בקופה.
אז מה המסר פה, בסופו של יום? קידום מקומי זה לא טיל גרעיני. רוב בעלי העסקים שאני פוגש נופלים בכלל על הדברים הקטנים – שם העסק לא אחיד, אין כרטיס גוגל מעודכן, או פשוט שכחו לחשוב איך הלקוח באמת מחפש אותם. כן, SEO יכול להיות תחום מבלבל, מלא ראשי תיבות ופוסטי גיקים בלינקדאין עם גרפים שאף אחד לא ביקש. אבל האמת? כשניגשים לזה בגובה העיניים – פתאום הכול מסתדר. תעדכן את הפרטים שלך, תענה לאנשים, תראה לגוגל שאתה עסק חי ונושם – והוא יתחיל להחזיר לך אהבה. זה לא קסם, זה פשוט לעשות סדר. אחרי 20 שנה בתחום, אני כבר לא מתרגש מ”האלגוריתם החדש”. בסוף, מי שדואג לפרטים הקטנים – מופיע במקום הנכון, ברגע הנכון. וכל השאר? הם עסוקים בלשכנע את עצמם שזה מסובך מדי. אבל בינינו? תתחיל, תבדוק, ותזכור – גם צעד קטן בגוגל, יכול להביא מישהו גדול לדלת שלך.