זה חלק נוסף מהבלוג של קואליקס, רק עוזר לכם להבין טוב יותר.
Reviews Stars: השגת דירוגים
טוב, תשים רגע את הלפטופ בצד, תדליק את הקפה, אני רק רוצה להסביר לך משהו קטן על כוכבים.
כן, הכוכבים האלה שצצים ליד תוצאות בגוגל – לא, לא כאלה בשמיים, זה אנחנו משאירים לאסטרולוגים ולפרסומות לקוסמטיקה.
לקוח מתקשר אליי פעם, שואל: “תגיד שמול, איך אני מקבל את הכוכבים הצהובים האלה באורגני, גם לי מגיע”.
אמרתי לו “מה זאת אומרת איך? תיתן שירות טוב, תקבל ביקורות טובות, תוסיף סכמה לאתר. פשוט לא?”
והוא עונה: “ומה אם אני מוסיף סכמה ומסביר לאנשים איך להתלהב ממני – זה מספיק?”.
פה ידעתי שזה הזמן לשיחת קפה.
רגע, מה זה בכלל ה־Reviews Stars האלה שכולם רוצים?
אם ראית פעם תוצאה בגוגל עם שורת כוכבים צהובה כזאת מתחת לקישור – אלה ה־Review Stars.
זה לא באמת דירוג של גוגל, אלא מידע שמתווסף לתוצאה שלך אם אתה משלב אותו נכון באתר.
קוראים לזה Rich Snippet – שזה פשוט תוצאה מעוצבת יותר בתוצאות החיפוש.
גוגל מושך את המידע הזה מסכמה (Schema), כלומר קוד מאחורי הקלעים שמוסיף הקשר למידע שנמצא בדף.
אז מה הבעיה? פשוט מוסיפים קוד וזהו, לא?
טוב, זה הרגע שבו התיאוריה והמציאות יושבים לשחק פוקר.
על הנייר זה נשמע פשוט – מקלידים כמה שורות JSON, מציינים את שם המוצר, מספר הדירוגים, הציון הממוצע – וסוגרים עניין.
בפועל? לפעמים גוגל מציג את הכוכבים, ולפעמים מצפצף עליך.
למה? כי הוא יכול. כי זה תלוי באמון, במבנה של האתר, בלינקים, בהיסטוריה, בקונטקסט – ובמצב הרוח של האלגוריתם.
מה כן עובד – נכון לעכשיו (ולא בהבטחות מפוצצות)
- דפים שמסקרים או מציגים מוצר ספציפי – עדיף עם תוכן מקורי וביקורות אמיתיות.
- שימוש בסכמה מסוג
Product
אוLocalBusiness
– תלוי מה האתר שלך. - לאמץ כמה ביקורות אמיתיות – בטקסט, לא בפייק אוטומטי. גוגל לא מטומטם (רוב הזמן).
- שמירה על עקביות – אל תמציא ביקורות. שפה טבעית מנצחת.
ושמול, מה אתה עשית אצמך?
אה, שאלה טובה. היה לי אתר לקוח למוצר DIY. הוספנו שם סכמה והעלינו כמה ביקורות של לקוחות אמיתיים מהאי־ביי,
עם תרגום לעברית. שמרנו על האתר פשוט, הדף נטען מהר, קישרנו לפידבק אמיתי – ובום, הכוכבים הופיעו תוך שבועיים.
כמובן שזה לא מחזיק אצל כולם – אבל זה אפשרי.
אז מה הצעד הבא שלך?
אם יש לך מוצרים או שירותים – תשקול להוסיף דף ביקורות אמיתי באתר. לא טמפלט גנרי, אלא משהו קטן ואישי.
תבקש מלקוחות שיכתבו שורה. גם אם זה לא ישפיע מיידית על הכוכבים – זה עושה קסמים לאמון.
כשתרגיש בשל, תכניס סכמה נקייה. לא חייב עם מפתח JSON – יש מלא פלאגינים שאפשר להתחיל איתם (אם אתה בוורדפרס למשל).
ותזכור – זה כמו פוקר. אתה לא מחכה לקלפי הפלא.
אתה משחק חכם, משפר יד, ובונה מוניטין. הכוכבים יבואו כשמגיע להם, לא כשאתה מוחה על זה שאין לך.
בהצלחה, ותשמור על פייס. גם בלי כוכבים אתה עדיין באוויר.
בסופו של דבר, כל הרעיון בכוכבים האלה הוא לא לעקוץ את המערכת, אלא לעבוד איתה – חכם, שקוף, ולטווח ארוך. כן, SEO יכול להיראות כמו תיבת פנדורה של אלגוריתמים, קוד וסבלנות-של-נינג’ה, אבל באמת? זה הרבה יותר פשוט אם זוכרים שהכול מתחיל מתוכן טוב ומכוון אדם. תאמין בזה או לא, גם אחרי עשרים שנה בתחום – הכי הרבה תוצאות ראיתי לא אצל אלה שפיצחו את הפלאגין הנכון, אלא אצל אלה שפשוט אמרו את האמת, הביאו ערך אמיתי, ונשארו עקביים גם כשלא היו כוכבים. אז תתאמן על הסכמה, תלטש את התוכן, תבקש ביקורות בלי להתבייש – ותן לזמן לעשות את שלו. כי קידום אורגני טוב הוא לא קסם, הוא התמדה. ואתה? אתה כבר על המסלול. לא צריך מזל – רק קצת שפיות וקפה טוב. והשאירו את הגימיקים לפרסומות לאבקת חלבון.