הקמפוס של קואליקס

לקבוצת התמיכה לרשומים במכללה

הקמפוס גם בווטסאפ

לקבוצת התמיכה לרשומים במכללה

Image Pack: תצוגת תמונות

זה חלק נוסף מהבלוג של קואליקס, רק עוזר לכם להבין טוב יותר.

Image Pack: תצוגת תמונות

אז ישבת לי פעם עם לקוח בקפה, דיברנו על קידום האתר החדש של העסק שלו — והוא פתאום שואל בחשש קטן בעיניים: “תגיד, שמול… למה אני רואה פתאום תמונות של המתחרים שלי בגוגל כשאני מחפש את השירותים שלי?”
ואני עונה לו: “ברוך הבא לעולם של Image Pack — המקום שבו גוגל מחליט להראות תמונות לפני שאתה בכלל מספיק להגיד ‘ריספונסיב'”.

אז אם גם אצלכם גוגל שם פתאום גלריה של תמונות מעל התוצאות, ואם אתם רוצים לא רק להבין למה זה קורה — אלא גם מה אפשר לעשות עם זה (ולפעמים נגד זה) — אתם במקום הנכון.

מה זה בכלל Image Pack?

“תצוגת תמונות” או בשם הקצת-יומרני שלו באנגלית — Image Pack — היא אותה שורת תמונות שגוגל לפעמים דוחף מעל התוצאות האורגניות.
לפעמים זה נראה יפה ומושך, ולפעמים מרגיש כמו שמישהו הניף דגל אדום על הדף שלך וצרח: “אל תסתכלו עליו! לכו על התמונות!”

בדרך כלל זה קורה כשגוגל מזהה שהכוונה של המשתמש (מה שנקרא בז’רגון — “אינטנט”) היא ויזואלית. נגיד:

  • עיצוב סלון מודרני
  • השראה לקעקועים
  • סוגי עוגות יום הולדת

תכניסו מילים כאלה, ותקבלו גלריה לתוך הפרצוף. השאלה האמיתית היא — איפה אתם בכל הסיפור הזה?

למה זה חשוב למקדם אתרים?

כי כמו בפוקר — אתה יכול לשבת מושלם, יד טובה ביד, ואז פתאום מישהו משלם באול-אין עם 7-2 ויוצאת לו שלישייה על הפלופ. (גוגל הוא ה-7-2).

גם אם אתה מקודם יפה אורגנית, ברגע ש-Google שולף Image Pack — פיזית נדחפת תוצאה מעליך.

וזה יכול לדרדר לך את שיעור ההקלקות (CTR = כמה מתוך מי שראה אותך – גם לחץ עליך) גם אם המקום שלך נשאר “שלישי”.

רגע — אז כדאי לי להופיע שם גם?

לרוב, כן. אם כבר גוגל החליט שהתחום שלך “תמונתי” — אתה לא רוצה לשבת בצד. אתה רוצה שיראו אותך בגלריה הזו.

כדי שזה יקרה, אתה צריך לוודא ש:

  • יש לך תמונות אמיתיות באתר (ולא רק סטוקים משמימים גנריים)
  • שהן נקראות בשם קובץ שמתאר אותן — לא IMG_9372.jpg אלא shokolad-blackforest-cake.jpg
  • שה-alt של כל תמונה כתוב כמו שצריך (וזה לא המקום להתפלצן… פשוט תתארו מה יש בתמונה)
  • שהדף נטען מהר — כי תמונות כבדות זה סימן בשביל גוגל שאתה לא ממש בעניינים

מה עושים כשזה מפריע?

ולפעמים — אתה לא רוצה שהגלריה הזו תופיע.
למשל, כשכל התמונות מגיעות מאתרי מתחרים, או כשזה “דוחף” את האתר שלך מתחת לקפל (מה שנקרא “מתחת לקו הגלילה”).

כאן, לצערי, אתה לא שולט בזה ישירות. גוגל מפעיל את זה לפי האלגוריתם שלו, ולא ממש שואל אותך.
אבל מה שכן אפשר — זה לגרום לאתר להיות פחות תמונתי או לפחות “גנרי” בעיניים של גוגל:

  • להתמקד בטקסטים שמדגישים את הערך האינפורמטיבי
  • לנתב את הביטויים שאתה מקדם לתוצאות שפחות מציגות Image Pack בתוצאות
  • ולפעמים — לעבוד עם זה, לא נגד זה

חוויה אישית קטנה…

אחד האתרים הראשונים שקידמתי לבד, איזה בלוג על כלבים, פתאום התחיל לקבל תנועה מטורפת.
לא הבנתי למה — עד שראיתי שתמונה של כלב בולדוג עם משקפיים נכנסה ל-Image Pack של “כלבים חמודים עם עיניים מצחיקות”.
החיים מפתיעים.

אז מה אפשר לעשות מחר בבוקר?

אל תחכו שגוגל “יחליט עליכם”. תבדקו אילו ביטויים רלוונטיים לתחום שלכם כן מציגים Image Pack — ותתחילו להביא תמונות לפעולה:

  • צלמו בעצמכם — כל סמארטפון יכול להיות נכס SEOי כשמשתמשים נכון
  • תנו שמות לתמונות לפני העלאה (לא בדיעבד, זה מאוחר מדי)
  • אל תשכחו ALT — תיאור פשוט, ענייני, ולא מילת מפתח מוחזרת שוב ושוב
  • ובבקשה — אל תשתמשו בפילטר אינסטגרם שנראה כמו חרוז סרוג על תמונה

אם תעשו את זה נכון — תגלו שבעולם הווירטואלי כמו בפוקר: לפעמים תמונה אחת כן שווה אלף קליקים.

יאללה, לכו לשתול קצת תמונות חכמות.

אז כן, SEO יכול להיות פאזל עם מיליון חלקים, וגוגל ממשיך להזיז את הקופסה כל כמה חודשים. אבל כשמבינים איך חלק כמו Image Pack משפיע על התמונה הגדולה — פתאום הדברים נעשים קצת יותר ברורים. במקום להילחם בגוגל, תלמדו לרכב על הגל שהוא יוצר. אף פעם לא תשלוט במאה אחוז באיך שזה מוצג (וזה בסדר), אבל כשתדע לשחק את הקלפים החזקים שלך — אפילו אם הם תמונות של ספה או עוגת שוקולד — לא תצטרך לקוות לאס מהשרוול. ובואו… חלק מהעניין פה זה פשוט לצלול פנימה, לנסות, להיכשל קצת, לאכול מרורים (או עוגות), ואז פתאום לראות שיש גלריה שאתה מופיע בה בלי שהרשית — אבל עושה קידום מעולה. קחו את זה באיזי, תשתמשו באינטואיציה, ותזכרו: גם אחרי עשרים שנה בתחום — גוגל עדיין מצליח להפתיע אותי. אבל היי, לפחות אני כבר מפסיק להיבהל.

אודות שמול

שמול דורינבאום, מקדם אתרים עם ותק, ציניות חיובית וניסיון שטח אמיתי – מייסד קורס קואליקס שמלמד SEO בגובה העיניים ובלי פוזה. 20 שנה על קורס SEO אונליין חינם.

פוסטים אחרונים

סרטון חשוב להכיר