הקמפוס של קואליקס

לקבוצת התמיכה לרשומים במכללה

הקמפוס גם בווטסאפ

לקבוצת התמיכה לרשומים במכללה

איך למצוא אתרי אורח איכותיים

איך למצוא אתרי אורח איכותיים

זה חלק נוסף מהבלוג של קואליקס, רק עוזר לכם להבין טוב יותר.

טוב, בואו נדבר על אתרי אורח רגע.
לא בקטע של “פרקטיקות לינק-בילדינג לשנת 2024”, אלא כמו שאתה שואל חבר בשישי בצהריים:
יאללה, מאיפה באמת משיגים את האתרים הטובים האלה?
מישהו שולח לך הצעה לכתיבת פוסט אורח ואתה לא בטוח אם זו הזדמנות או מכה שהולכת לעלות לך בכאב ראש וקללה מגוגל.

אז הנה — בלי בלבולי מוח, בלי רשימות של “50 אתרי אורח מומלצים” שאנשי מכירות אוהבים לשכפל, ובלי לצטט את בריאן דין כל יומיים.
פשוט — איך באמת מוצאים אתרי אורח ששווה להשקיע בהם זמן ולינק?

רגע, למה בכלל אתר אורח?

תראו, גוגל מסתכלת (בערך) על קישורים כמו פוקריסט מנוסה בודק בלוף: שואלת את עצמה — מי הבן אדם שממליץ עליך, מה הקשר ביניכם, והאם נראה הגיוני שהוא בכלל מכיר אותך.
אתרי אורח הם לפעמים הדרך שלך “לקבל המלצה” מאתר אחר. השאלה הגדולה היא כמה שווה ההמלצה.

אם האתר שעליו אתה “מתארח” הוא חור נטוש שהוקם לפני שנתיים רק כדי למכור קישורים במיילים שמתחילים ב”Hello Dear Marketer”, אז שווה כמו אס-שתיים לאותה מול עיוור שרק הולך אול-אין.
לכן…

מה הופך אתר אורח ל”איכותי”?

זה לא קסם. זה תכל’ס שלושה דברים עיקריים:

1. תנועה אמיתית בגוגל

אם האתר לא מקבל תנועה אורגנית — כלומר, אף אחד לא מגיע אליו מהחיפוש — למה שגוגל תחשוב שיש לו אמינות?
כנס ל־Ahrefs, ל־Semrush או אפילו תעשה חיפוש ידני בגוגל של שם הדומיין — תראה אם בכלל האתר מדורג על משהו.
אם לא? עזוב. סביר להניח שזה אתר מת פר נפש.

2. רלוונטיות

אם אתה מקדם אתר של רופא שיניים, למה שתתארח בבלוג על סריגה מברזיל?
כן, זה אולי “דומיין עם authority”, אבל גוגל נבונה יותר ממה שחלק מאיתנו רוצים להאמין.
זה כמו להביא המלצה בקורות חיים ממישהו שלא עבד איתך מעולם — זה מריח מוזר.

3. מראה של אתר נורמלי

תשאל את עצמך — בן אדם אמיתי היה מבלה דקה באתר הזה? יש שם תוכן שגם בן דוד שלך, שאוהב לקרוא רק כותרות, היה מצליח לשרוד?
אם זה נראה כמו אתר שמוקם וננטש פעמיים ביום — נגיד תודה ולהתראות.

אז איך מוצאים באמת כאלה?

1. תחקיר בגוגל — כמו שצריך

חפש ביטויים מהתחום שלך + “כתוב אצלנו”, “פוסט אורח”, “מאמר אורח”, או באנגלית אם אתה בונה קישורים לחו”ל.
כן, זה לוקח זמן. ודווקא אלה עם ההצעות הכי פחות נוצצות — לפעמים הכי שווים.
מניסיון? האתר הכי טוב שהתארחתי בו מצאתי דרך חיפוש ב־page 3 בגוגל. מביך, אבל עובד.

2. תסתכל על מתחרים

בדוק איפה המתחרים שלך קיבלו קישורים. כלים כמו Ahrefs או Ubersuggest יעשו את העבודה.
אם הם הגיעו לשם — כנראה שזה אפשרי. ואם זה ממוקם טוב — בכלל שווה לשקול.

3. תבקש בנימוס, תציע ערך ולא לינק

יש בעלי אתרים שיקפצו על זה שיש לך תוכן טוב וסבלנות להוציא משהו מושקע.
תדבר כמו בנאדם, לא כמו תבנית שיווק שהועתקה מפורום SEO ב־2009.
אל תכתוב ניסוחים כמו “I would be honored to place content in your great blog”. זה לא שנות ה־90 ואף אחד לא מאמין לדבר הזה.

חוויה קטנה מהשטח

פעם פנה אליי מישהו עם אתר ש-“מתמחה בכל התחומים”. היה נראה כאילו כל נושא זרוק שם בלי קשר — בריאות, תיירות, אוכל לחתולים ומה לא.
שאלתי אותו: “תגיד, מה הקטע שלכם?” והוא ענה: “אנחנו נותנים במה לכל נישה… חוץ מזה, שאלקסה דירג אותנו יפה”.
זה נגמר בזה שהצצתי בגיב־סרפ — וגיליתי שהדירוג “היפה” בכלל של אתר אחר. כמה מפתיע.

אז מה עושים עכשיו?

לא צריך להילחץ ולא לרוץ לקנות 20 קישורים ב־Fiverr.
קח לך חצי שעה בשבוע — ותחפש אתר אחד רלוונטי, אמין, שנראה נורמלי, שמתאים למה שאתה מקדם.
אם תמצא אחד טוב בחודש — אתה כבר ahead of the game יחסית ל־90% מהאנשים שמחפשים אתרים ברשימות שרצים ביניהם בקבוצות טלגרם.

טיפ לסיום

אם אתה מתלבט לגבי אתר — תסתכל מה היה קורה אם היית מקבל ממנו קישור ולא היה לך מושג שזה טוב ל־SEO.
האם זה היה מביא לקוח? תעבורה? מישהו אמיתי היה בכלל רואה את הפוסט?
אם כן — כנראה שזה קישור איכותי. אם לא? כנראה שסתם תוספת למספרים באיזה אקסל.

מילה אחרונה לפני שסוגרים טאבים

בסופו של דבר, מציאת אתרי אורח טובים זה לא פרויקט לדוקטורט ב־SEO, אלא פשוט עניין של שכל ישר, קצת עיניים פקוחות, ונכונות לעשות את העבודה האפורה. הרבה טקטיקות שיווקיות נשמעות מבריקות כשאתה שומע על מקרי הצלחה בכנס או קורא פוסט מקיף עם גרפים צבעוניים — אבל בפועל, מי שבאמת מצליח זה לאו דווקא זה שקורא הכי הרבה, אלא זה שפשוט עושה. פוסט אחד איכותי במקום טוב יכול להזיז את המחוג הרבה יותר מאשר עשרה קישורים שקנית בפלטפורמה נוצצת שאף אחד לא נכנס אליה בלי קופון.

SEO יכול להיות עולם מסובך – אלגוריתמים, עדכונים, צ’אט־GPT עם תיאוריות – אבל הוא גם יכול להיות הרבה יותר פשוט ממה שעושים ממנו. בסוף מדובר בהיגיון: אנשים אמיתיים, אתרים אמיתיים, תוכן שמישהו ירצה לקרוא. זהו.

ואם תרים טלפון לעורך האתר, תדבר אליו כמו בנאדם, ותשלח לו פוסט שבאמת מעניין לקרוא? תתפלא כמה קל פתאום כל ה־SEO הזה. ואם לא? טוב, תמיד אפשר להיכנס לטלגרם, לכתוב “צריך קישור חזק בחום”, ולקוות שהחום לא יפול עליך בחזרה.

בהצלחה — ואל תשכחו, לינק טוב הוא כוס יין: עדיף אחד איכותי מערימה של משהו שנראה כמו מבצע ב־Duty Free.

אודות שמול

שמול דורינבאום, מקדם אתרים עם ותק, ציניות חיובית וניסיון שטח אמיתי – מייסד קורס קואליקס שמלמד SEO בגובה העיניים ובלי פוזה. 20 שנה על קורס SEO אונליין חינם.

פוסטים אחרונים

סרטון חשוב להכיר