הקמפוס של קואליקס

לקבוצת התמיכה לרשומים במכללה

הקמפוס גם בווטסאפ

לקבוצת התמיכה לרשומים במכללה

Featured Snippets: איך לכבוש

זה חלק נוסף מהבלוג של קואליקס, רק עוזר לכם להבין טוב יותר.

Featured Snippets: איך לכבוש

נתחיל רגע בישיבה דמיונית בבית קפה. אתה שותה אספרסו קצר, אני לוקח סודה עם הרבה קרח — מוכר לעצמי שאני באמצע דיאטה — ואז אתה שואל פתאום: “שמול, תגיד, איך מגיעים לתיבה הזו של גוגל למעלה? זו שחותכת את כל המתחרים? הפיצ’רד… איך הם קוראים לזה?”

ואני מחייך, לוקח שלוק ואומר לך — אח שלי, ברוך הבא לעולם שבו אתה משחק מול הדילר (גוגל), והוא מחליט על הכל. אבל זה לא אומר שאי אפשר לנצח אותו ביד או שתיים. לפחות בקטנים, כמו בפיצ’רד סניפטס.

רגע, מה זה בכלל Featured Snippet?

זו התיבה הזו שגוגל שם ממש בראש תוצאות החיפוש. לא המקום הראשון — המקום ה־0. לפני כולם. לפעמים זו פסקה, טבלה, רשימה, או אפילו וידאו קצר. גוגל מנסה לחטוף את תשומת הלב של הגולש ולתת לו תשובה מיידית בלי שייכנס לאתר.

עכשיו תגיד — “רגע, אם הוא לא נכנס — מה הרווחנו?” שאלה מעולה. וזה תלוי. לפעמים זה מונע קליק, ולפעמים זה מייצר פי שניים. ראיתי מקרים לשני הכיוונים. אבל בוא לא נקפוץ שלב, קודם נבין איך בכלל מגיעים לשם.

איך מגרדים את המקום הזה?

1. להבין מה שואלים

פיצ’רד סניפט מופיע בדרך כלל בשאילתות של שאלות. מי, מה, מתי, איך, למה, כמה. קח שאלה שקשורה לתחום שלך, כמו “איך מתקנים דליפת מים מהמקרר”, וגוגל יראה אם יש תשובה קלה להציג.

2. לכתוב תשובה קצרה וברורה

הסניפט בדרך כלל ייקח 40-50 מילים. לא נאום, לא בלוג של 2,000 מילה עם בלבולי שכל. פשוט תשובה קצרה, הכי “אח שלי, בוא אני אסביר לך רגע” שיש.

3. מבנה נכון של התוכן בדף

אם אתה עונה על שאלה, תשתמש גם בכותרת שכוללת את השאלה — עם <h2> או <h3> — ואז תשובה ישר לפנים. בלי הקדמות של “חשוב להבין קודם כל ש…” ובלי לגלגל את הקורא לתחתית הפוסט.

4. נתונים, רשימות וטבלאות? גוגל אוהב.

אם אתה יכול להציג את התוכן בטבלה קטנה או רשימה מסודרת, בכלל מצוין. למשל, במקום לכתוב “יש כמה סוגים של ביטוחים…” תכתוב:

  • ביטוח חובה
  • ביטוח מקיף
  • ביטוח צד ג’

זה בדיוק מסוג הדברים שגוגל שואב לתוך הסניפט.

אז זה כזה פשוט?

לא. זה קל להבין, אבל בפועל — צריך לפעמים לפלח 20-30 ביטויי זנב ארוך (long tail, אתה יודע — הביטויים שיש להם יותר מילים, פחות תחרות, ולפעמים דווקא הם עם סיכוי גבוה לסניפט). לכתוב תוכן ממוקד, לראות מה המתחרים עושים, ולפעמים זה פשוט לא קורה. אבל… לפעמים כן.

שמול משתף חוויה

פעם היה לי לקוח בתחום התיירות. היה עמוד שפרט על “מה לקחת לטיול ביוון”. בלי להתכוון (ואני אומר את זה ביושר), בניתי רשימה מסודרת עם תת־כותרות, והוספתי כותרת H2: “מה לארוז לחופשה ביוון?”. תוך חודשיים העמוד קפץ לפיצ’רד סניפט. והכי מצחיק — בשיא העונה, זה הפך להיות העמוד הכי נצפה באתר. בקיצור, לפעמים אתה משחק פוקר ביד פח — וזוכה כי כולם פרשו.

טיפ קטן בדרך החוצה

תכנס עכשיו לגוגל, תקליד שאלה שקשורה לתחום שלך. תראה איזה אתרים מופיעים בפיצ’רד סניפט, ותשאל את עצמך — אני יכול לנסח את זה טוב יותר? יותר ברור? יותר שימושי?

אם כן — לך תכין עמוד עם תשובה כזו. בלי שיטות קסם ובלי פלאגין של “100% אופטימיזציה”. פשוט תוכן שבאמת עונה, כמו בן־אדם. לפעמים זה ביד, לפעמים בפלאש, אבל אין דרך לנצח אם אתה לא משחק.

ולסיום — תכל’ס?

פיצ’רד סניפטס הם אולי אחד מהיעדים הכי מפתים ב־SEO: מרגיש כאילו מצאת פרצה במטריקס. אבל כמו בכל עולם הקידום האורגני, אין פה טריק אחד מנצח. זה שילוב של הבנה עמוקה של כוונת המשתמש, ניסוח מדויק של תשובות, ואריזת התוכן שלך בצורה שגוגל (ובעיקר הגולשים) יבינו בשנייה. כן, SEO יכול להיות מסובך — מטא-דאטה, חוויית משתמש, מהירות אתר והחיים — אבל לפעמים, דווקא כשאתה עוצר רגע, מבין מה באמת שואלים, ונותן תשובה טובה וכנה — הדברים נפתחים. לא תמיד. אבל כשזה עובד — אתה מרגיש כאילו דילגת דרוך מעל המתחרים. עם השנים למדתי לא להבטיח מקום 0, אבל כן להאמין שמי שכותב מהלב ולמיקוד — יש לו סיכוי. אז תכתוב, תבנה, תנסה — ובין לבין גם תנשום. כי גוגל לא הולך לשום מקום, ואנחנו גם לא.

אודות שמול

שמול דורינבאום, מקדם אתרים עם ותק, ציניות חיובית וניסיון שטח אמיתי – מייסד קורס קואליקס שמלמד SEO בגובה העיניים ובלי פוזה. 20 שנה על קורס SEO אונליין חינם.

פוסטים אחרונים

סרטון חשוב להכיר