שימוש ב‑FAQ לשיפור CTR
זה חלק נוסף מהבלוג של קואליקס, רק עוזר לכם להבין טוב יותר.
אז ככה – יצא לי לשבת עם חבר לקפה, והוא שואל אותי בקול מתלבט:
“תגיד שמול, ראיתי מלא אתרים שמוסיפים FAQ וזה איכשהו מקפיץ להם את החשיפה בגוגל. זה באמת עובד, או שזה עוד אחד מהשטיקים ההם?”
אז קודם כל – כן, זה באמת יכול לעבוד. לא תמיד, לא בכל מצב, אבל בוא נגיד ככה – אם אתה משחק קלפים ופתאום מחלקים לך ג’וקר,
אתה לא תשים אותו בצד. אתה תנצל אותו. וזה מה ש-FAQ טוב יכול להיות – ג’וקר קטן שמעלה את הקליק.
מה זה בכלל FAQ בגוגל?
אז נגיד שיש לך דף שירות, או פוסט בבלוג. אם אתה מוסיף בו קטע של שאלות ותשובות,
ובונה אותו כמו שצריך עם הסימון (schema) שגוגל אוהב – לפעמים גוגל ייקח אותו,
וישים לך מתחת לכותרת בדף תוצאות חיפוש (זה ה־SERP) שתי שאלות כאלה נפתחות.
זה נראה קטן, אבל זה תופס מקום. פתאום התוצאה שלך נראית יותר גדולה, יותר מעניינת,
יותר נשמעת “וואלה, הבן אדם פה יודע מה הוא אומר”, ומבחינת הגולש – הרבה יותר נוח ללחוץ על התוצאה שלך.
ומה, זה עובד בכל פעם?
אז לא. ברור שלא. זה כמו לשאול אם לשים צ’ק-רייז בפלופ תמיד מנצח. תלוי ביד, תלוי בשולחן, תלוי במי נגדך.
יש מקרים שזה משפר CTR בצורה ברורה – ראיתי עלייה מ־3.2% ל־6% תוך שלושה שבועות.
ויש דפים שגוגל פשוט מתעלם מהסכמה שלך. לא מראה את זה. או מראה ואז פתאום מוריד בלי להודיע.
אבל בגדול – זה ניסיון זול, פשוט לביצוע, ושווה את ההשקעה. במיוחד בדפים עם נפח חיפוש גבוה שאתה יודע
שאתה מדורג עליהם כבר באיזור הטופ 10.
איך עושים את זה בפועל?
1. חושבים כמו המשתמש (ולא כמו המשווק)
אל תמציא שאלות רק כדי למלא. תסתכל בגוגל – מה “אנשים שאלו גם”? מה מופיע ב-Suggest?
אלה שאלות אמיתיות שמחפשים. שם תתחיל.
2. שומרים על תשובה קצרה וברורה
אל תחפור. שאלה כמו “כמה זמן לוקח להופיע בגוגל?” צריכה תשובה כמו “בין כמה ימים לשבועות, תלוי באתר ובתחרות.”
3. משתמשים בסכמה (Schema)
בלי זה, גוגל לא יודע שזה FAQ. הכי פשוט – להשתמש בפלאגין כמו Rank Math או Yoast אם אתה על וורדפרס.
שים לב לא לחרוג מהכללים, ואל תגזים בכמות.
חווית שמול מהשטח
לקוח אחד שאי אפשר להסביר לו כלום עד שלא רואה גרפים – הוספנו FAQ בעמוד שירות שלו,
והיינו במקום הרביעי. אחרי שבועיים קפץ ל־2 וב־Search Console ה-CTR ב־Query הראשי עלה מ־4 ל־7.6%.
פתאום הוא נהיה פרנדלי. מעניין איך המספרים עושים ניסים.
משהו פרקטי ובלי בולשיט
תבחר עכשיו עמוד אחד באתר שלך שאתה יודע שהוא חשוב.
אחד שיש לו תנועה, או כזה שממש מגיע לו יותר.
תוסיף לו FAQ אמיתי, של 2–3 שאלות. אין צורך במגילה.
תענה ברור, תעשה סימון מתאים, תגיש לגוגל דרך ה־Search Console ותראה מה קורה.
אולי לא תראה קפיצה מיידית. זה לא קסם. אבל זה צעד קטן ומדויק שמגדיל סיכוי.
ובקידום אתרים, כמו בפוקר – הרבה פעמים זה פשוט לדעת מתי לדחוף עם יד בינונית,
ולתת לעצמך יותר דרכים לנצח.
יאללה, תוסיף FAQ כמו שצריך — ותן לגוגל עוד סיבה לבחור בך.
מילה אחרונה ממישהו שכבר ראה כמה SERPים בחייו
אז כן, קידום אתרים זה עולם מורכב לפעמים – מלא אלגוריתמים, עדכונים, שמועות בפורומים וצייצנים שצועקים ש”הכל השתנה!”. אבל לפעמים, דווקא הדברים הקטנים עושים את ההבדל. הוספת FAQ לא הולכת לפרוץ לך את התקרה – אבל היא לגמרי יכולה לשים אותך חצי מטר מעל הראש של מי שנמצא לידך. לא מדובר בטריק קסמים, אלא בעוד שכבת תוכן שעוזרת גם לגולש וגם לגוגל להבין שאתה שווה קליק.
אם תיגש לזה בגישה נכונה – לחשוב כמו הגולש, לכתוב בקטע אנושי, ולהקפיד על הפרטים הטכניים הקטנים – פתאום SEO מרגיש פחות כמו מגדל בבל ויותר כמו לגו. נכון, לא תמיד חלקים מסתדרים ב־100%, אבל כשיש לך הלבנה הנכונה בזמן הנכון… נו, אתה יודע איך זה.
אז קבל עצה ממקדם ותיק שעבר כבר את גוגל פינגווין, פנדה, וגם את השנה בה כל אתר שם ב־Footer את המילה “קידום אתרים אורגני” – אל תסתבך סתם. תעשה את הדברים הפשוטים טוב, עם טיפה שכל, וקצת סבלנות. כי בסוף, זה לא הממזר שעושה קיצורי דרך – זה זה ששיחק פשוט, עם עין פתוחה – שמכניס את הקופה.