זה חלק נוסף מהבלוג של קואליקס, רק עוזר לכם להבין טוב יותר.
FAQ Rich Results וההשפעה
ישבת פעם עם חבר בבית קפה, הוא שואל אותך מה זה הקטע הזה שפתאום יש “שאלות ותשובות” כאלה בגוגל, מתחת לתוצאה של אתר? אתה אומר לו “אה אחי, זה FAQ סכמה” — אבל הוא לא מתרשם. שואל אם זה עוזר לקדם, או שזה סתם עוד טריק לשים בסילבוס של קורסים.
אז בוא נדבר רגע בגובה עיניים, בלי קשקושים – כן, זה עוזר. לא תמיד. ולפעמים זה גם נעלם. כמו יד טובה בפוקר שאתה משחק חכם – אבל הדילר מחליט לקרוא לנהג (גוגל במקרה הזה) ולהחזיר אותך לקרקע.
מה זה בכלל FAQ Rich Results?
מדובר בפורמט שבו גוגל מציג תשובות לשאלות ישירות בתוך תוצאת החיפוש שלך. כלומר – אם הכנסת כראוי קוד Structured Data (מה שנקרא FAQ Schema), אז יכול להיות שתופיע לך שאלה-תשובה קטנה מתחת לכותרת והתיאור של האתר שלך בגוגל.
הקסם? אתה תופס יותר שטח מסך בתוצאות. פחות שטח ליריבים שלך על אותו שולחן. אחלה מהלך.
אוקיי, אבל זה באמת עוזר או שסתם?
התשובה הכנה? תלוי. אם אתה שואל מישהו שמוכר קורסים – הוא יגיד שזה גורם ל-CTR לזנק ב־47.2%. אם אתה שואל אותי – מקדם אתרים שמדבר עם לקוחות אמיתיים ולא רק עם גוגל אנליטיקס – אז לפעמים זה באמת משפר את הקליקים, ולפעמים אתה מתאמץ לשים את זה והבוט של גוגל מחליט שלא בא לו להציג את זה.
לי אישית קרה שלקוח שאל למה זה לא מוצג, למרות ששמנו את הסכמה לפי הספר. גוגל פשוט לא הציג – וזה היה אתר עם אוטוריטה, בלי בעיות. לפעמים זה פשוט מתחת לרדאר.
אז שווה להשקיע בזה?
כן, אבל בהיגיון. FAQ Rich Results זה כמו לצאת לשולחן עם זוג 10 ביד. זה לא אסים, אבל מספיק טוב כדי להיכנס למשחק. אם האתר שלך עוסק בשאלה–תשובה טבעיים (נגיד: “כמה עולה רישום לרכב?” או “איך בוחרים מנעולן מוסמך?”) – זה בינגו.
תתרכז בתוכן אמיתי, שאלות אמיתיות של הגולשים – לא תעשה קופי פייסט מגוגל עצמו. גם לא מאתרים אחרים.
טיפ מהשטח – לא מהמצגת
מה שעובד לי הכי הרבה? לשים שלוש שאלות מחוכמות, כמה שיותר ממוקדות. לא אוסף שאלות כללי בסגנון “מה זה האתר הזה” או “מי אנחנו?” – אלא כאלה שממש נוגעות לצורך של הגולש.
דמיין שיחה טלפונית עם לקוח. מהם 3 הדברים שהוא תמיד שואל? יופי. תרשום אותם – אלה ה-FAQ האמיתיים שלך.
שמול משתף – כי למה לא?
היה לי לקוח עם אתר של יועץ משכנתאות. שמנו שאלות ממש פשוטות כמו “האם כדאי למחזר משכנתה לפני עליה בריבית?” וזה לא רק עלה בגוגל כאפשרות – אנשים התקשרו ואמרו לנו: “אה, קראתי את זה כבר בתצוגה של גוגל וידעתי שאתה מבין עניין”.
זה לא תמיד קורה, אבל כשזה קורה – זה קצת מרגיש כמו פלופ טוב אחרי שהלכת אול-אין מפוקפק.
ומילה אחרונה – פרקטית לגמרי
אם כבר יש לך דף שאלות ותשובות באתר – תיקח שעה, תבדוק שהוא באמת עונה על מה שהלקוח שלך רוצה לדעת, לא על מה שאתה רוצה לספר. תשתמש בכלים כמו Google’s Rich Results Test כדי לבדוק שהסקמה יושבת כמו שצריך.
וזהו – לא צריך לשפוך ימים על זה. חצי שעה מרוכזת יכולה להכניס אותך למשחק – השאר תלוי כמה מזל יש לך עם גוגל באותו שבוע.
בהצלחה – ואם לא הולך, אל דאגה. יש עוד יד בעוד רגע.
סיכום קטן לפני שמקפלים את הקלפים
בשורה התחתונה – FAQ Rich Results זה כלי. לא קסם, לא פטנט ולא התחכמות. כלי. כאלה יש בארגז, והוא די נגיש. אם אתה מקדם בגישה חכמה, עם תוכן שמכוון לבני אדם וחושב גם על האלגוריתם – אתה כבר ב־70% מהדרך. לא צריך PhD ב־SEO כדי להפעיל סכמה של שאלות ותשובות, רק צריך להכיר את המשחק ולהשתמש בו בטיימינג הנכון.
קידום אתרים יכול להיראות לפעמים כמו הגה של מטוס קרב – מלא מתגים, אורות ומהבהבים – אבל בפועל, הרבה מהעבודה יושבת על הבסיס: הבנת הגולש, כתיבה ברורה, והגשה נכונה. סכמה זה חלק מההגשה. לא יותר, לא פחות.
וזה מגיע ממישהו שכבר עבר את השלב של לרדוף אחרי כל פיצ’ר חדש שגוגל זורק. תכלס? אם זה לא מוסיף ערך – אל תשים את זה. ואם זה עושה את ההבדל בין קליק לעוד גלילה – לך על זה. לא כי מישהו אמר, אלא כי זה מרגיש הגיוני ונכון למשתמש שלך.
ועכשיו – תחזור לשולחן, תבדוק את הקלפים שלך, ותשחק כמו אחד שפיצח את השפה של גוגל… ושמור כמה טריקים בכיס. זה תמיד טוב לפעם הבאה.