הקמפוס של קואליקס

לקבוצת התמיכה לרשומים במכללה

הקמפוס גם בווטסאפ

לקבוצת התמיכה לרשומים במכללה

Anchor Text: חלוקה נכונה לשנה

Anchor Text: חלוקה נכונה לשנה

זה חלק נוסף מהבלוג של קואליקס, רק עוזר לכם להבין טוב יותר.

טוב, נניח שאתה יושב איתי לקפה, ואומרים לי: “שמול תגיד, איך אתה מחלק את העבודה עם האנקור טקסט לאורך השנה?” — אז אני קודם כל מרפרש רגע את המוח, כי בוא, זה לא משהו ששמים עליו נר בטקס בגלובס, אבל זה ממש חשוב. יותר מדי SEOs שורפים את זה מהר, כאילו זה טיל סקאד, ואז נתקעים.

המציאות? היא הרבה פחות סקסית ממה שמספרים בהרצאות. קודם כל, צריך להבין: גוגל מסתכלת על קישורים ואנקור טקסט כמו שקרופה מסתכל על שחקן פוקר שמבלף – בסוף הוא מזהה את הפוזה. אז בואו נוריד הילוך, נפרוס את השנה שלנו חכם, ונצחק על הדרך (בעדיפות עם טראפיק).

קודם כל – מה זה Anchor Text, למי שבמקרה נרדם באוניברסיטה?

אנקור טקסט זה פשוט — הטקסט שאיתו מקשרים לאתר שלך. זוכר שפעם לחצת על “לחץ כאן”? אז זה בדיוק זה. רק שאם אתה מקדם, אתה רוצה שהטקסט הזה יהיה משהו עם ערך – כמו “עורכי דין בתל אביב” או “קורס קידום אתרים”.

גוגל משתמשת בזה כדי להבין מה העמוד שאליו מקשרים אמור להיות. והקטע? אם זה נראה יותר מדי טוב — נגיד, 82% מהקישורים שלך הם עם אותה מילת מפתח — גוגל מריחה אותך מקילומטר.

אז איך מחלקים את זה חכם לאורך השנה?

חודש 1–3: לבנות בסיס בלי לזרוק דאבלים

בהתחלה אתה פשוט רוצה להתחיל לאותת. תחשוב על זה כמו שלב ה”קלפים החינמיים” בפוקר – עוד לא נכנסנו באגרסיביות. תתחיל עם הרבה קישורים טבעיים; שם המותג, כתובת האתר, אולי כמה “כאן” ו-“למידע נוסף”. הכוונה היא לא לירות מילות מפתח מהמותן. אתה עוד בונה אמינות.

חודש 4–6: משחק מבוקר עם מילות מפתח

עכשיו אפשר להתחיל לשלב ביטויים מדויקים. נניח שאתה מקדם עורך דין רשלנות רפואית. אז תכניס פה ושם קישור עם הטקסט הזה – אבל תעשה את זה רנדומלי. תערבב. תכניס ביטוי חלקי פה, ושם מילה אחת מהביטוי. תשתמש בתחכום, לא בכוח.

חודש 7–9: גיוון, כי גם גוגל לא אוהבים לשמוע את אותו שיר

בשלב הזה, רוב האתרים כבר מתחילים להינעל על ביטויים מסוימים. הטעות? שהם ממשיכים לטחון את אותה מילה כמו תקליט שבור. תעשה רענון. תכניס קישורים עם אנקורים שהם שאלות, מושגים קרובים, וכאלה שמביאים ערך קריא – כמו “למה חשוב לבחור עורך דין מומלץ”.

חודש 10–12: נגיעה מחדש בבסיס

לקראת סוף השנה, אני חוזר לנקודת ההתחלה. שוב קצת מותג, שוב קצת נטורל. זה כמו “שואו דאון” בפוקר – מראים יד כדי לשמור על אמינות. גוגל מתה על מי שמראה שגרה נורמלית, במיוחד כשיש טראפיק, ולא מגזים.

חוויה אישית: פעם הרחבתי יותר מדי… וכמעט שרפתי דומיין

לא אשכח אתר תיירות שהעליתי עליו הדום. אחד כזה שיש לו אחלה תוכן, אבל אני חשבתי שזה רעיון מבריק לשים עשרות קישורים עם טקסטים מדויקים כמו “טיולים בניו יורק לקיץ הקרוב”. תוך חודשיים – בום. נפילה. כאילו מישהו חלף עם הסקרייפר. למדתי: יותר מדי אנקור ממוקד זה כמו לפלוט קלפים מהשרוול. אולי זה מתוחכם לשנייה, אבל כולם יעלו עליך.

אז מה עכשיו?

אם אתה מקדם בשוטף, אני מציע דבר פשוט: תפתח גיליון או טבלה של חודשי השנה, ותרשום בכל חודש 4–5 קישורים מתוכננים, כולל סוג האנקור. ממש ככה. תכנן.

הרעיון הוא לא לעבוד לפי הרגשה (“מרגיש לי שפברואר זה זמן טוב ללחוץ על ‘שיפוץ דירות יוקרה'”) — אלא לבנות תמהיל. גוגל אוהבת עקביות, כמו דילר שלא מקפיץ את הקלפים לפני החלוקה.

אל תהיה גריד. תן לקרקע להתייבש לפני שאתה זורע עוד. ומדי פעם תזכיר לעצמך – אנחנו מקדמים לא רק אתר, אלא אמון.

יאללה, תיישם. לא צריך יותר מדי פילוסופיה – רק תכנון, קצת אינטואיציה מהשטח, וקצת שפיות.

בסוף כל היום, Anchor Text זה לא קסם שחור ולא הר געש עומד להתפרץ – זה פשוט עוד כלי בארגז הכלים של כל מקדם שיודע להקשיב לשטח ולתזמון. כן, SEO יכול להיות מבלבל לפעמים – עם עדכוני אלגוריתם על ימין ועל שמאל, ראשי תיבות שבא לך לבכות מרוב עומס, ואנשים שמוכרים לך חלומות בסגנון “מקום ראשון תוך שבוע”. אבל אם לוקחים צעד אחורה, נושמים עמוק, ומתכננים את מהלכי האנקור בקור רוח – זה באמת נהיה פשוט. לא כי זה קל, אלא כי זה מסודר. תחשוב על זה כמו גינון – שותלים, משקים, גוזמים – ולא בונים חממה עם טיל בליסטי. אז תצא משיטת ה”לחץ בכל הכוח”, תעבור למצב טייס עם קצב, ותזכור: גם אם אתה רץ על SERP עם כל המתחרים, ההבדל הקטן טמון לא בנפח – אלא בריכוז. ועכשיו, קח לעצמך קפה טוב, תבדוק את פרופיל הקישורים שלך, ותזכור – Anchor זה לא רק טקסט. זה אמון עטוף במילים. ועם זה, חברים, מקדם בן 20 שנות ניסיון סוגר את הלפ-טופ ואומר: נתראה בגוגל.

אודות שמול

שמול דורינבאום, מקדם אתרים עם ותק, ציניות חיובית וניסיון שטח אמיתי – מייסד קורס קואליקס שמלמד SEO בגובה העיניים ובלי פוזה. 20 שנה על קורס SEO אונליין חינם.

פוסטים אחרונים

סרטון חשוב להכיר