הקמפוס של קואליקס

לקבוצת התמיכה לרשומים במכללה

הקמפוס גם בווטסאפ

לקבוצת התמיכה לרשומים במכללה

שימוש נכון בכותרות Alt

שימוש נכון בכותרות Alt

זה חלק נוסף מהבלוג של קואליקס, רק עוזר לכם להבין טוב יותר.

שמע, יש דברים שכולם יודעים שהם חשובים — אבל איכשהו אף אחד לא ממש עוצר להתעמק בהם. כמו לגרוב גרביים תואמות או להעיף מבט במראה לפני זום עם לקוח. ואתה יודע מה עוד כזה? תגיות Alt בתמונות.

כן כן, אותו שדה קטן בצד של כל תמונה, שכולם ממלאים מתישהו, אבל לרוב ככה על הדרך. במקרה הטוב זה יהיה “תמונה של קפה”. במקרה הרע – “image123”. וגוגל? הוא רואה, והוא שוכח. כי למה שייתן לזה ערך אם אנחנו לא נותנים?

רגע, מה זה בכלל Alt?

במילים פשוטות, Alt (קיצור של “alternative text”) זה תיאור מילולי של מה שיש בתמונה.

למה זה חשוב? בגלל שלושה דברים עיקריים:

  • נגישות – עוזר לקוראים עם מגבלות ראייה להבין מה יש בתמונה.
  • SEO – נותן לגוגל עוד קצת מידע להבין על מה העמוד.
  • מילוי חסרים – אם התמונה לא עולה (בגלל אינטרנט מקרטע או בעיה בשרת), הטקסט הזה יוצג במקום.

אז מה עושים בפועל?

✔️ מתארים את התמונה, לא מנחשים את הכוונה שלה

אם יש תמונה של חתול יושב על מחשב נייד – כתוב “חתול יושב על מקלדת”. לא “חמודי מחפש בגוגל”. המטרה היא להיות ברורים ככל שאפשר.

✔️ לא להגזים עם מילות מפתח

זה אולי מפתה לכתוב “אופטימיזציית אתר, SEO, מקדם אתרים מומלץ, קידום אתרים אורגני” בתוך Alt – אבל לא רק שזה נראה ספאם, זה גם לא עוזר. לפעמים אפילו מזיק.

✔️ בלי “תמונה של” או “Photo of”

ברור שזה תמונה. אם אתה רושם Alt של “תמונה של שניצל”, תכלס – אפשר פשוט לרשום “שניצל”. מספיק טוב.

שמול משתף מהשטח 🎤

הייתי בפרויקט עם לקוח שביקש “קידום בגוגל אבל בלי לגעת באתר, רק דרך הבלוג”. אמרתי לו – סבבה, אבל תן לי גישה לתמונות לפחות. שים Alt טוב לכל כתבה ונראה שינוי.

אחרי חודשיים – נחשו מה? נכנסו שאילתות חדשות לגוגל סרץ’ קונסול, לגמרי בזכות Alt מתואמים. אפילו אחת עם שם של עוגת גבינה. נשבע.

טיפ אחרון לדרך

אם קשה לכם לנסח Alt – תנסו לדמיין שאתם בטלפון עם מישהו בלי וידאו ואתם רוצים לתאר לו מה אתם רואים. קצר, ברור, בלי לחרטט.

ואל תיכנסו לסרט – לא כל תמונה חייבת Alt. אבל אם היא מוסיפה מידע אמיתי לתוכן, שווה להשקיע את 10 שניות ולתאר אותה כמו שצריך. עם הזמן זה נהיה טבע שני.

לסיכום? תחשבו על Alt כמו שאתם חושבים על כפית סוכר בקפה – קטנה, לא מרגשת, אבל עושה הבדל ענק אם יודעים מתי ואיך להשתמש. קידום אתרים יכול לפעמים להיראות כמו פאזל של אלף חלקים – אבל ברגע שיושבים רגע, מבינים לאן כל חלק שייך, ומשקיעים בדברים הקטנים כמו Alt טוב, זה כבר פחות מרגיש כמו מדע טילים ויותר כמו נגרות עדינה. לפעמים אפילו כיפית. תכלס, לא כל כלי SEO חייב להגיע עם לוח מחוונים מנצנץ וגרפים מפחידים; יש קסם דווקא באותם “פיצ’פקעס” שנמצאים כבר במערכת ניהול התוכן – פשוט מחכים שיעשו בהם שימוש נבון. אז כן, תמלא Alt. תחשוב על המשתמש, תחשוב על גוגל, אבל תזכור גם את עצמך – מקדם אתרים עם קפה ביד ושפיות יחסית. זה עובד. מבטיח.

אודות שמול

שמול דורינבאום, מקדם אתרים עם ותק, ציניות חיובית וניסיון שטח אמיתי – מייסד קורס קואליקס שמלמד SEO בגובה העיניים ובלי פוזה. 20 שנה על קורס SEO אונליין חינם.

פוסטים אחרונים

סרטון חשוב להכיר