זה חלק נוסף מהבלוג של קואליקס, רק עוזר לכם להבין טוב יותר.
Ahrefs לעומת SEMrush – השוואה
תאר לעצמך יושב עם חבר בבית קפה. באמצע הקפה השני־שלישי שלך, הוא שואל: “תגיד, אם אני רוצה להתחיל לקדם את האתר שלי לבד, מה עדיף – Ahrefs או SEMrush?”
עכשיו, לא בא לי לשלוף איזה מצגת או להיכנס לדיון פילוסופי. אני נותן את התשובה כמו שמדברים עם חברים: מה באמת עובד, מה מרגיש יותר נוח, ובקיצור – מה הסיפור עם שני הכלים האלה.
קצת רקע – מה זה בכלל הכלים האלה?
שני הכלים, Ahrefs ו־SEMrush, הם סוג של משקפי־על. הם עוזרים לנו לראות דברים שאנחנו לא רואים בעין רגילה: קישורים שבאתרים מפנים אלינו, מילות מפתח שהמתחרים שלנו מדורגים עליהן, תקלות טכניות באתר, כמות חיפושים ועוד מלא נתונים שלא נכנסים לדו”ח רואה חשבון.
אם אתה מקדם, סביר שאתה משתמש לפחות באחד מהם. אם אתה בעל אתר – זה כמו להחזיק פנס כשאתה נכנס למערה. אפשר להסתדר איכשהו בלי, אבל למה לסבול?
ממשק משתמש – פונקציונליות או פאזל?
Ahrefs
מזה שנים שאני עם Ahrefs. גם בגלל שזה פשוט מרגיש כמו בית – וגם בגלל שהם אוהבים פשטות. הדשבורד נקי, הכל פחות או יותר במקום שאתה מצפה למצוא אותו. רק חסר שישימו לך קפה.
SEMrush
SEMrush מרגישה יותר כמו תחנת חלל. מיליון כפתורים, דוחות, טבלאות, תוספים. אם אתה טיפוס שאוהב להתעמק ולפתוח 20 טאבים – יכול להיות שתתאהב.
למי שלא עף על עומס – זה יכול להלחיץ. היה לי לקוח שהוציא בטעות דו”ח תחרותיות והילחץ מזה שיש “ציון סמכות כללי נמוך מדי”. מה זה אומר? לא הרבה. אבל זה נשמע דרמטי.
ניתוח מתחרים – מי מגלה לי על מה הם מדורגים?
שניהם עושים עבודה לא רעה. אבל אני חייב להודות – ב־Ahrefs הרבה פעמים גיליתי ביטויים מעניינים שאף אחד במשרד לא חשב עליהם בכלל. SEMrush קצת יותר “מכובד”, אבל לפעמים מפספס יציאות מהקופסה.
אה, ותזכורת ידידותית: הנתונים לא 100% מדויקים אצל אף אחד מהם. זה לא גוגל, זה רמזים. כמו לנסות לנחש את הקלפים של היריב לפי הפנים שלו. לפעמים זה עובד. לפעמים… אתה רק מאמין שזה עובד.
קישורים חיצוניים – איפה רואים את האקשן האמיתי?
בחיים האמיתיים, כשאתה מקבל אתר לקידום ובעל האתר שואל למה הוא לא בטופ 3, אתה קודם הולך לראות איזה קישורים מובילים אליו ולמתחרים.
פה לפי הניסיון שלי, Ahrefs מנצח. פשוט מראה יותר קישורים, ומציג אותם בצורה שקל לעכל. SEMrush השתפרו מאוד, אבל עדיין מרגיש קצת עקיפה. כאילו מישהו מתעקש להסביר לך פוקר עם תרשימי פאי.
מחיר – כי גם לפוקר צריך לקנות ז’יטונים
שניהם עולים יקר – בעיקר אם אתה עסק קטן או עצמאי. אבל הם שווים את זה, אם משתמשים נכון.
לטעמי, Ahrefs משתלם יותר למחיר, במיוחד למי שמתמקד ב־SEO. SEMrush יתאים אולי למי שעובד גם עם קמפיינים של PPC (פרסום ממומן), סושיאל ומיילים. הוא יותר “אול־אין־ואן”. הבעיה? אתה משלם על כל הקזינו, גם אם אתה רק בשולחן של הטקסס הולדם.
אז מה לבחור?
אם אתה מקדם אתרים שמתעסק הרבה עם קישורים, מחקר מילות מפתח, ומתמקד בביצוע – ככל הנראה תתחבר ל־Ahrefs.
אם אתה משווק דיגיטלי שצריך גם SEO וגם פרסום ממומן וגם סושיאל טיפה פה ושם – לך על SEMrush. הוא מרגיש קצת כמו סכין שווייצרית. רק תזהר לא להחתך.
אנקדוטה קטנה מהשטח 📍
הייתי פעם בפגישה עם לקוח מאוד לחוץ – אתר מכירות שממש לא זז בגוגל. הוא אמר לי: “יש לי SEMrush, אני לא מבין למה זה לא עובד.” פתחתי את האתר שלו ב-Ahrefs, ותוך 3 דקות ראינו שהיו לו יותר קישורים שוברי אתיקה על האתר מאשר תעודות של שף ב-Wolt. יום למחרת הוריד את הכישופים, והאתר התחיל לטפס.
משהו לסיום – טיפ קטן, אמיתי
לפני שאתה בוחר כל כלי – תבין מה אתה באמת צריך. לא מה שנראה מגניב, או מה שיש לכולם. כמו בפוקר – אין יד מושלמת, יש יד שמתאימה לסיטואציה שלך.
תתחיל עם תקופת ניסיון, שחק עם זה. תראה איזה דוחות אתה באמת משתמש בהם. יש מצב שתפתיע את עצמך ותגלה שאתה בכלל מזיז הרים עם הגרסה הבסיסית.
אל תרדוף אחרי הכלי הכי נוצץ. גם מברג פשוט יכול לתקן חור קטן – אם אתה יודע לאן להכניס אותו 🙂
סיכום קטן למי שלא אוהב לקרוא עד הסוף
שני הכלים האלה – Ahrefs ו־SEMrush – הם לא אבקות קסמים. הם רק כלים. מה שמשנה באמת, זה מה אתה עושה איתם. אם אתה ניגש ל־SEO עם הבנה בסיסית, מטרה ברורה וקצת סבלנות – זה הרבה פחות מפחיד ממה שזה נראה מבחוץ. כן, יש שם גרפים וקיצורי אותיות שאפילו האקדמיה לא מכירה, אבל ברגע שאתה קולט את העקרונות, הכל הרבה יותר רגוע.
לאורך השנים ראיתי אנשים עושים ניסים בלי לשלם דולר – ורבים אחרים שזרקו אלפים על דאטה שסתם נצבר בתיקיות בלי נגיעות. אז תפסיק לחפש את הגביע הקדוש של הקידום – אין כזה. יש פשוט עבודה נכונה, כלי אחד או שניים שדוברים את השפה שלך, וזוג עיניים פקוחות כשאתה מסתכל על המסך.
ואם אחרי הכול אתה עדיין מתלבט – תמיד תוכל לפתוח עוד כוס קפה עם חבר ולקשקש על זה. מניסיון אישי, לפעמים דווקא בשיחה כזאת נופל האסימון. וזה, תכל’ס, הרבה יותר אפקטיבי מכל Webinaire בארבע לפנות בוקר עם מבטא גרמני וטבלאות אקסל בגודל של טפילה.