מהו PageRank ב‑2025?
זה חלק נוסף מהבלוג של קואליקס, רק עוזר לכם להבין טוב יותר.
תדמיינו שאתם שותים אספרסו קצר, וידיד מהברנז’ה שואל פתאום: “תגיד שנייה, שמוּל, PageRank זה עוד דבר שגוגל מחשב בכלל? כאילו, זה עוד רלוונטי או שזה נשאר ב-2006 עם גולדן בויז?”
ואני עונה, הכי רגוע, עם חצי חיוך: “תקשיב, זה לא מה שהיה, אבל כן, זה עדיין במשחק… רק שהחוקים קצת השתנו. כמו בטקסס הולד’ם – כולם עוד מדברים על זה, אבל מי שבאמת יודע לשחק מבין מה שווה ומה לא”.
רגע, בכלל מה זה PageRank?
נתחיל ממה זה היה פעם: PageRank היה הדירוג שגוגל היה נותן לעמוד אינטרנט, לפי כמה קישורים נכנסים יש לו – וכמה הם “טובים”.
תחשבו על זה כמו המלצות. אם עשרה חבר’ה מהשכונה מפנים אליך קישור, גוגל אומר: “מעניין! אולי יש פה מישהו שווה להכיר”.
ואם ביניהם יש אתר כמו ויקיפדיה או אתר אקדמיה – אז בכלל.
פעם היינו יכולים לראות את הציון הזה (בין 0 ל-10, זוכרים?), אבל מאז 2016 בערך גוגל כבר לא נותנת לראות אותו. אבל זה לא אומר שהוא נעלם…
מה השתנה ב-2025?
אז הנה האמת הפשוטה: PageRank עדיין קיים. גוגל עוד מחשב אותו ברקע, אבל בצורה הרבה יותר מתוחכמת ומבוססת הקשרים.
זה כבר לא רק עניין של “כמה קישורים יש לי”, אלא יותר כמו: “מי מקשר, למה, מאיפה, ואיך כל זה קשור לנושא של האתר שלך”.
דמיינו שגוגל שואל: “האם הקישור הזה באמת מוסיף ערך למשתמש, או שזה עוד ניסיון של מישהו להרים את הדירוג שלו בצורה מלאכותית?”
ב-2025, הם כבר יודעים להרגיש את זה.
החלקים שעדיין עובדים – בלי פילוסופיה
- קישורים נכנסים מאתרים טובים – עדיין עוזרים. פשוט אל תעשו את זה בצורה מטופשת או אוטומטית מדי.
- קישורים מתוך תוכן רלוונטי – הרבה יותר שווה מקישור מהפוטר.
- פרופיל קישורים טבעי – תזרקו פנימה גם כמה קישורים בינוניים. זה נראה אמיתי.
אני יכול להגיד לכם מהניסיון שלי עם לקוחות: אתר שהשקענו בו בקישורים איכותיים לאורך זמן – גם אם לא במספרים גבוהים – עקף מתחרים שירו לכל הכיוונים. וזה קורה כל הזמן.
אבל… לא צריך להשתגע
PageRank זה רק חלק מהמשחק. בטח ובטח ב-2025. אם התוכן גרוע, חוויית המשתמש מחורבנת והאתר נטען יותר לאט משנות ה-90 – לא יעזור גם קישור מהבית הלבן.
כמו בפוקר – אתה יכול לקבל אסים ביד, אבל אם אתה משחק גרוע, תפסיד גם לבחור עם שבע-שתיים.
חוויה אישית קטנה ממני
לפני כמה שנים לקוח התעקש לקנות קישורים בכמויות ממקורות מפוקפקים – “כי אני רוצה לראות תוצאה מהר”.
הזהרתי. השוק נכנס. הקישורים הגיעו. רואים קפיצה, ואז? רנדלין. נפילה מרה.
מאז אותו לקוח הפך לאחד האנשים הכי זהירים שאני מכיר.
מוסר השכל? בעולם של PageRank ב-2025 – מי שמשחק מהר מדי, בדרך כלל מקבל דגל.
אז מה עושים עם זה, שמול?
טיפ שלי לשבוע הקרוב? תעברו על הקישורים שכבר יש לאתר שלכם. תשאלו: הם מגיעים ממקומות הגיוניים? רלוונטיים? בתוך תוכן אמיתי?
זה לא רק עניין טכני – זה עניין של היגיון.
תחשבו איפה הגיוני שמישהו באמת יקשר אליכם, ואז תבנו קשרים ונוכחות באותם מקומות בצורה חכמה.
PageRank ב-2025 זה לא קסם, זה פשוט להבין את הסיגנל שגוגל עוד משתמש בו – ולהתייחס אליו בכבוד.
כמו בכל תחום: כשאתה מתנהג אנושי – גם האלגוריתם בסוף מתייחס אליך בהתאם.
לסיכום רגע, לפני שסוגרים
אז כן, PageRank עדיין חזק, אם כי קצת פחות נוצץ משהיה פעם. זה לא הכלי הסודי שכולנו רצים לספר עליו, אבל הוא לגמרי חלק מהתמונה – ככה מעל ומתחת לפני השטח. SEO בעולם של 2025 זה כבר לא עולם של “טריקים”, אלא של הבנה עמוקה, קשרים אותנטיים, ותוכן שבאמת נוגע במי שקורא אותו. זה אומר שגם אם אתם לא גאוני קוד או תותחי לינקים – יש לכם מקום.
קידום אתרים יכול להיות שדה מוקשים, אבל אם תיגשו לזה עם קצת ראש, הרבה סבלנות ובלי “לעגל פינות”, זה אפילו נהיה כיף. ואתם תופתעו לגלות כמה דברים עובדים פשוט כשעושים אותם כמו שצריך. לא מושלם – פשוט נכון.
ובסוף? תירגעו. גוגל לא מחכה לכם בפינה עם פטיש. המנוע הזה מחפש כוונה, איכות והתנהגות אמיתית. ואם תתנהגו כמו בני אדם ולא כמו סקריפט שמת מוזר, הוא גם יתייחס אליכם בהתאם.
אחרי 20 שנה בתחום אני אומר לכם – ב-SEO, כמו בתקשורת בין-אישית, מי שבא טוב – גם יוצא טוב. מי שמתחכם? בסוף חוזר למקדם אתרים שינקה את הבלגן. בהצלחה, ושיהיה לכם קידום שקט, רלוונטי, ומשתלם.