הקמפוס של קואליקס

לקבוצת התמיכה לרשומים במכללה

הקמפוס גם בווטסאפ

לקבוצת התמיכה לרשומים במכללה

Ranking Factors 2025

זה חלק נוסף מהבלוג של קואליקס, רק עוזר לכם להבין טוב יותר.

Ranking Factors 2025

בואו, תנו רגע לשבת.

אתם מכירים את זה שאתם שואלים “אז מה בעצם משפיע היום על הדירוגים בגוגל?” ומקבלים תשובה של שבע דקות עם מילים כמו “AI-Based User Intent Scoring”? אז לא כאן.

כאן זה קואליקס. כוס קפה, איזו חתיכת עוגה ליד, ושיחה פשוטה בין בני אדם. אני לא הולך לזרוק עליכם מצגות או ציטוטים מגארי וי. רק מה שאני רואה בשטח – ולא חסר מה לראות.

מה השתנה באמת ב־2025?

הכותרות ברשת מבשרות מהפכות – AI כובש, UX הוא המלך, אוטוריטה, סיגנלים, טרילילי וטראללה. אבל בפועל? המשחק די דומה למה שהוא היה – רק עם פחות מקום לבלופים.

1. כן, התוכן עדיין חשוב. אבל לא איזה תוכן ש”כתוב לצורך SEO”

יש נטייה לכתוב היום תכנים כאילו מי שיקרא אותם זה רובוט – רק שלגוגל כבר מזמן נמאס לקרוא תכני פלסטיק. מה שעובד? תוכן שיש בו ערך אמיתי. מישהו קרא, הבין משהו, התקדם. זהו. תכתבו לבני אדם. לא לאלגוריתם. האלגוריתם כבר יזהה.

2. Authority – לא שם קוד לכמה קישורים קנית

האוטוריטה שגוגל מדברת עליה ב־2025 זה לא “כמה חזק האתר לפי Ahrefs”. מה שגוגל מחפש זה להבין: האם מי שעומד מאחורי התוכן הזה באמת יודע על מה הוא מדבר?

קצת רקע, קצת חוויה אישית, אולי אפילו שם אמיתי של כותב. זה נשמע קטן, אבל זה חלק ממה שעוזר לבנות אמון – בתוכן, באתר, ובבן אדם שמאחוריו.

3. חוויית משתמש – לא עיצוב נוצץ, אלא שקט נפשי

UX ב־2025 זה לא רק אנימציות וכל מיני “פייד־אין” למעבר עכבר. גוגל צופה: האם המשתמש מבין מה לעשות? האם האתר לא מעצבן? האם הגלילה מרגישה טבעית? האם המובייל לא שובר את העיניים?

כלומר – האם אחרי שנכנסים לאתר שלך, לא בא לברוח תוך שתי שניות.

חוויה אישית (אני שמול, זוכרים?)

בשנה שעברה קידמתי אתר בתחום שהיה לי כלום ניסיון בו – אבל לבעל העסק הייתה תשוקה אמיתית. הוא כתב את כל העמודים בעצמו, כולל סיפורים אישיים מדהימים, ואני רק ארגנתי טכני, כיוונתי את היריות. נחשו מה? בתוך 4 חודשים הוא עקף מתחרים חזקים. כי גוגל – תסמכו עליו – יודע לזהות מתי מישהו אמיתי.

אז מה כדאי לעשות עכשיו?

במקום לשבור את הראש על “מה גוגל רוצה”, תשאלו רגע: מה המשתמש היה רוצה לראות פה?

יש לו שאלה? תנו תשובה. צריך להבין משהו? תסבירו באמת. נתקלתם בבעיה באתר מתחרה? פתרו את זה אצלכם. זה כל המשחק.

ולא, לא חייבים לשפוך עשרות אלפי שקלים בחודש על קישורים. תבנו משהו טוב באמת – הקישורים יגיעו. אולי לא בזבנג, אולי לא מחר – אבל יגיעו.

טיפ לסיום – לנשום רגע

אם אתם בתוך הלחץ הזה של “אוף, הכול משתנה, זה כבר לא כמו פעם” – אז הנה סוד: זה כמעט אותו דבר. פחות טריקים, יותר עבודה יסודית. גוגל נהיה פחות פראייר, יותר אנושי. הבשורה הטובה? גם אתם.

אז שב רגע, סדר את חוויית המשתמש, תכתוב כמו שאתה מדבר, ואל תפחד להראות מי אתה. זה עושה פלאים – גם לדירוגים.

כמה מילים לפני שאתה עובר לטאב הבא

אז מה למדנו? שב־SEO של 2025 אין קיצורי דרך, אבל יש דרכים פשוטות. לא טכניקות מהחלל, אלא חיבור אנושי בסיסי. כתיבה אמיתית, חוויית משתמש הגיונית, ואמון – אלה לא סיסמאות. זו פרקטיקה. כמובן, תמיד יהיה מקום לשיפור טכני, מחקר מילות מפתח או קישור איכותי, אבל כשזה מגיע לדירוגים – גוגל מתאהב במי שנותן ערך, לא במי שיודע לדבר buzzwords.

וכן, SEO זה עולם מורכב. יש עדכונים, פיצ’רים משתנים, גרפים שעולים ויורדים. אבל כשהגישה הנכונה היא בגובה העיניים – הדברים מסתדרים. אם תבנו משהו שאתם בעצמכם הייתם שמחים לקרוא, לראות, או להשתמש בו – אתם כבר מתחילים ברגל ימין.

ואם תיתקעו? תמיד אפשר לעצור, לקחת שלוק מהקפה, ולהגיד לעצמכם: “רגע, מה באמת חשוב פה?”. כי לפעמים, דווקא כשעוזבים לרגע את הכלים, האקסלים והסרצ’ קונסול – מבינים מה צריך לעשות. או בקיצור: פחות לשחק אותה חכם, יותר לשחק אותה בן אדם.

יאללה, תעשו טוב – ונדבר בגוגל.

אודות שמול

שמול דורינבאום, מקדם אתרים עם ותק, ציניות חיובית וניסיון שטח אמיתי – מייסד קורס קואליקס שמלמד SEO בגובה העיניים ובלי פוזה. 20 שנה על קורס SEO אונליין חינם.

פוסטים אחרונים

סרטון חשוב להכיר